روايات ناب مسابقه شماره 2

 

  جواب سوالات مسابقه شماره 2

 سوال اول) گزینه 4

بررسی گزینه ها:

مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نيازمند رعايت سه صفت است هر چند در طبيعت او نباشد: ?خوشرفتارى ، ?گشاده دستى به اندازه و ?غيرتى همراه با خويشتن دارى.مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نيازمند رعايت سه صفت است هر چند در طبيعت او نباشد: ?خوشرفتارى ، ?گشاده دستى به اندازه و ?غيرتى همراه با خويشتن دارى.

سوال دوم) گزینه 4

بررسی گزینه ها:

امام سجاد(ع): از سعادت مرد آن است كه ?در شهر خود كسب و تجارت نماید و ?معاشرینش افرادی صالح و نیكوكار باشند، و نیز دارای ?فرزندانی باشد كه با آنان یاری گردد و كمك حال او باشند.

سوال سوم) گزینه دوم

بررسی گزینه ها:

بدترين مردم، بدگمانانند و بدترين بدگمانان تجسس كنندگانند و بدترين تجسس كنندگان بازگو كنندگانند و بدترين بازگو كنندگان ?پرده درانند.

سوال چهارم) گزینه 3

بررسی گزینه ها:

1) با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.1) با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.2) با سه خصلت، محبّت (ديگران) به دست مى ‏آيد: انصاف در معاشرت، همدردى (با ديگران) در سختى‏ ها، و بازگشت به قلبى پاك.3) ?خصلت ها و اخلاق پنهان را، معاشرت آشكار مى سازد.4) فرزندم! با هیچ کس دوستی مکن، مگر اینکه از رفت و آمد [و ویژگیهای روحی، اخلاقی و رفتاری] او آگاه شوی. هنگامی که دقیقاً بررسی و تحقیق کردی و رضایت به معاشرت با او دادی، آن گاه با او براساس چشم پوشی از لغزشها و یاری کردن در سختیها برادری و دوستی کن.

 

ورود به کانال تلگرام         برندگان

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی