کیفیت کتابخوانی چشمه سار کوثر

مسئول روابط عمومی موسسه امام هادی علیه السلام از برگزاری «مسابقه کتابخوانی چشمه سار کوثر» ، با همکاری رادیو معارف، مرکز خدمات حوزه های علمیه و سامانه کتابخوان همراه پژوهان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد قادری، هدف از این مسابقه را ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر افراد جامعه با ویژگی ها و خصائص بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دیگر دختران پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله توصیف کرد و افزود: این مسابقه به صورت غیر حضوری و اینترنتی برگزار می شود.

قادری گفت: کتاب «چشمه سار کوثر » با 180 صفحه ، یکی از آثار ارزنده ی حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبداللهی است که حاوی 6 خطبه از خطبه‌های ارزشمند دختران رسول خدا صلی الله علیه و آله می باشد. اين خطبه ‏ها نشانگر منزلت رفيع، عظمت مقام، و دانش گسترده خاندان عصمت واهل‏بيت وحى عليهم السلام است كه هيچ گوينده و دانشمندى به پاى ايشان نرسد و احدی نتواند در نهايت بلاغت و فصاحت، اين همه مضامين عالى را  در قالب سخن بریزد، جز آنان كه مهبط وحى، معدن علم و گنجينه حكمت‏ اند، وجز در مكتب‏ رسالت و ولايت درس نياموخته‏ اند.

مسئول روابط عمومی  موسسه امام هادی علیه السلام از ویژگی های کتاب چشمه سارکوثر را دارا بودن تمامی زیارات حضرت زهرا سلام الله علیها همراه با ترجمه و اعراب کامل دانست و ترتیب مباحث این کتاب را اینگونه معرفی نمود:

نخستين خطبه، «خطبه فدكيّه» سخنرانى صدّيقه طاهره عليها السلام در جمع مهاجر و انصار در اثبات حقّ خود و دفاع از قرآن، پيامبر و احكام اسلام است كه حجّت را بر همگان تمام كرده و معانى بسيار بلند و عالى  در آن مطرح شده است.

دومين خطبه، سخنان آن حضرت در جمع زنان مهاجر و انصار و در بستر بيمارى است كه از حق خود و مظلوميّتش ومظلوميّت همسرش على عليه السلام سخن مى‏ گويد و راه عذر و بهانه را بر هر كسى مى‏ بندد.

سومين خطبه از زينب كبرى يادگار على و زهرا عليهما السلام است كه در جمع كوفيان سخن گفت و مردم را از نتيجه و عاقبت كارشان و زشتى كردارشان آگاه كرد.

چهارمين خطبه نيز از زینب کبری سلام الله علیها بوده كه بدون واهمه از قدرت و سلطه يزيد در مجلس او سخن گفت و ياوه‏ گويى او را پاسخ داده و رسوايش ساخت.

خطبه پنجم از دختر ديگر حضرت زهرا عليها السلام، حضرت ام كلثوم عليها السلام است كه او نيز با مردم كوفه سخن گفته و از بى‏ وفايى و ستم هاى دردناك آنها شِكْوه مى‏كند.

وآخرين خطبه از دختر امام حسين عليه السلام است كه مردم كوفه را مورد خطاب قرار داده، ظلم ها و سركشى هايشان و مظلوميّت اهل‏بيت را يادآور شد به گونه‏ اى كه دلها را آتش زد و اشك را جارى ساخت.

احمد قادری زمان شروع مسابقه را از 11دی همزمان با میلاد مسعود حضرت زینب سلام الله علیها و پایان آن را ۲۲بهمن ماه۱۳۹۷ همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و گفت:  نتایج مسابقه، پس از انجام مراسم قرعه کشی، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و زادروز میلاد امام خمینی رضوان الله علیه، اعلام و به۱۰ نفر از برندگان، پلاک طلا مزین و متبرک به نام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها از سوی موسسه امام هادی علیه السلام اهدا می شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در مسابقه، به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه امام هادی علیه السلام به نشانی http://www.imamhadi.ir/ و یا سایت آزمون موسسه به نشانیazmoon.imamhadi.ir مراجعه نمایند.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی