الله رفیعی پور موسسه امام هادی قمآیت الله سید هادی رفیعی پور در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام با طرح این موضوع که داشتن بصیرت از بدیهیات است و حتی اگر در متون دینی یا کلمات بزرگان بدان اشاره نشده باشد، عقل وفطرت آن را تایید می کند گفت: قرآن کریم در آیه 179 سوره مبارکه اعراف چنین می فرماید که از جمله کسانی که وارد جهنم می شوند، افرادی هستند که چشم عبرت آموز ندارند و فاقد بصیرت می باشند و از تجربه های گذشتگان عبرت نمی گیرند.

مدیر موسسه امام هادی علیه السلام با اشاره به آیه شریفه «و لهم اعین لا یبصرون بها» گفت: خداوند می فرماید عده ای در قیامت چشم دارند اما از این چشم، آنچه که باید ببینند، نمی بینند و عبرت نمی گیرند. البته اینها از گمراهانند.

استاد حوزه علمیه قم منابع روایی شیعه را مملو از سفارشات ائمه اطهار و بزرگان دین در باب بصیرت دانست و افزود: برخی روایات، نشانه های انسان بصیر را ذکر کرده و بر آن تاکید دارد، مانند روایتی که ابن ابی الحدید در جلد 9 شرح نهج البلاغه از قول امیرالمومنین علیه السلام می گوید که فرمود: بصیر کسی است که بشنود، تفکر کند، نگاه کند و از این نگاه، عبرت گیرد و دیگران را از این تفکر و نگاه پر بصیرت خود، بهره مند سازد.

آیت الله رفیعی پور با اشاره به روایت امیرالمومنین علی علیه السلام که در غررالحکم چشم نداشتن را راحت تر و بهتر از بصیرت نداشتن معرفی فرموده افزود: تاریخ ایران از ملی شدن صنعت نفت به رهبری آیت الله کاشانی و دکتر مصدق تا قیام امام خمینی قدس سره و پیروزی انقلاب اسلامی و نیز فتنه های سال 78 و 88، هر کدام از این وقایع، ما را به توجه و مطالعه مقاطع حساس سیاسی و پایداری در آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب پایدارتر می کند.

مدیر موسسه امام هادی علیه السلام داشتن بصیرت را همچون بهره مندی از چراغ، در مسیر پرفراز و نشیب مستقیم الهی معرفی نمود و گفت: دهه بصیرت زمینه افزایش بصیرت سیاسی و انقلابی مردم ولایت مدار را فراهم می سازد.

وی اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامگذاری نمودن دهه بصیرت، حدفاصل زمانی حماسه ملت ایران پس از پایان دادن به فتنه های سال 88 که در نهم دی جلوه گر شد، تا 19 دی که قیام مردم قم در حمایت از امام راحل و مرجعیت شیعه صورت گرفت را ستود و این نامگذاری را اقدامی بسیار مبتکرانه، لازم و بجا دانست.

پایان خبر

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی