IMG 1699

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام،در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، آقای میثم نیلی، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت ها و آثار علمی این مؤسسه، آشنا شد.
در این بازدید، آیت الله رفیعی پور، ضمن خوشامد به جناب آقای نیلی و دیگر میهمانان، به ارائه گزارشی از فعالیت های مؤسسه امام هادی علیه السلام، پرداخت
ایشان گفت: نخستین کار ما تصحیح و تحقیق "المقنع" مرحوم شیخ صدوق بود که چندین سال بر روی آن کار شد و علاوه بر مقابله با چندین نسخه نفیس خطی، ثابت کردیم که تمام عبارات "المقنع" روایت است و برخی از فقهای بزرگ با دیدن این کتاب، تغییر نظر دادند.
استاد محقق، آیت الله رفیعی پور با بیان این که ما خواسته ایم در حد توان خود، خلأهای موجود را پر کنیم، گفت: پس از کتاب "المقنع"، کتاب "الهدایه" شیخ صدوق را تحقیق و منتشر کردیم که مجموعا هشت سال به طول انجامید. با انتشار این دو کتاب، ثابت کردیم که "المقنع" و "الهدایه"، فقه ماثور است. مدتی بعد، کتاب "الاعتقادات" شیخ صدوق را شروع کردیم که آن هم هفت سال تا وقت انتشار زمان برد.
از جمله آثاری که در این بازدید مورد تاکید و معرفی مدیر محترم موسسه امام هادی علیه السلام قرار گرفت، دو کتاب شریف "موسوعه زیارات المعصومین(ع)"، "جامع زیارات المعصومین(ع)" و نیز کتاب ارزشمند "دعاء الندبه و توثیقه من الکتاب و السنه " بود که ایشان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون آنها برای میهمانان، بر لزوم معرفی این آثار اهل بیتی، به جامعه، تاکید نمود.
در این جلسه، مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی ، ضمن ابراز خوشنودی از حضور در موسسه و آشنایی بیشتر با فعالیت های پژوهشی و علمی موسسه امام هادی علیه السلام، حمایت از موسسات پژوهشی را امری ضروری دانست و در این خصوص، پیشنهاداتی را در خصوص خرید کاغذ و غیره، ارائه داد.
در پایان، مشاور حوزه کتاب و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه شامل، کتابخانه، سالن تحقیقات، بخش بایگانی اسناد، دارالترجمه و ... تعدادی از آثار مؤسسه و نیز تربت حضرت سید الشهدا علیه السلام را به عنوان هدیه دریافت نمود.

 

IMG 1704 IMG 1705

 

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی