IMG 0344

 آیت‌الله علی کریمی جهرمی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب علوم دینی که به مناسبت میلاد امام هادی(علیه السلام) در مؤسسه امام هادی(علیه السلام) برگزار شد، با اشاره به خدمات علمی مؤسسه امام هادی(علیه السلام) اظهار داشت: این مؤسسه با وجود سادگی، منشأ آثار و برکات بسیار گسترده‌ و مبارکی در عرصه‌ علمی و دینی است. 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 24 سوره سجده بیان کرد: دراین آیه خداوند از میان طبقات فاضل جامعه عده‌‌ای را به عنوان ائمه و بزرگان جامعه قرار می‌دهد که به فرمان الهی جامعه را هدایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که شرح صدر، صبر، توان در برابر حوادث و یقین به آیات الهی رمز رسیدن ائمه به مقام امامت است، گفت: دعوت به سوی معارف والای الهی و هدایتگری از صفات هادیان و ائمه الهی شمرده شده است.

وی با اشاره به میلاد امام هادی(علیه السلام) به تبیین آثار ایشان پرداخت و اظهار داشت: از امام دهم آثاری برجای مانده است که فرهنگ درخشان اسلام ناب به خصوص تشیع، آن را به خوبی برای مردم تبیین می‌کند.

آیت‌الله کریمی جهرمی ادامه داد: یکی از آثار گران‌بهای امام هادی(علیه السلام) زیارت جامعه کبیره است که به واقع جامع خیر دنیا و آخرت، همه رموز، فضائل و کرامات اخلاقی بوده و امامت را برای بشر به بهترین شیوه ممکن معرفی می‌کند.

وی با بیان این‌که هیچ منبعی به اندازه زیارت جامعه امامت را به خوبی مطرح نمی‌کند، تأکید کرد: این زیارت بایستی با تأمل خوانده شود تا بتوان معارف ناب آن را استخراج کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای اهل علم ضروری است که این زیارت را دنبال کنند، چراکه برای امام شناسی یک منبع کامل به شمار می‌رود و انسان را از دیگر منابع بی‌نیاز می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر پیشرفت روحانیت در پیشرفت جامعه تأکید کرد: روحانیت باید تمام تلاش و کوشش خود را وقف رشد جامعه کند که البته رشد جامعه متفرع بر رشد خود روحانیت می‌باشد.

آیت‌الله کریمی جهرمی با بیان این‌که یکی دیگر از آثار گرانقدر حضرت امام هادی(علیه السلام) زیارت غدیریه است، گفت: روحانیت و طلاب جوان و پرتوان بایستی در روز غدیر این زیارت ارزشمند را مطالعه کنند تا از راه قرآن علی شناس شوند، چراکه امام هادی(علیه السلام) شمه‌ای از آیاتی که راجع به حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) است را در این زیارت آورده‌اند.

وی در پایان افزود: زیارت حضرت سید‌الشهداء (علیه السلام) دیگر اثر امام یازدهم است و اگرچه کوتاه می‌باشد، اما حاوی مطاب عالیه، پرمعنا و نکات بسیار جالبی است که در دیگر زیارت یافت نمی‌شود./876/پ۲۰۲/ج

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی