21.png

 

جامع زيارات المعصومين عليهم‌السلام

تأليف: مؤسسة الامام الهادي عليه‌السلام

موضوع: زيارات چهارده معصوم عليهم‌السلام

زبان نگارش: عربي/ 6 مجلد/ قطع: وزيري/ جلد: سلفون سخت/ نوبت چاپ: دوم

 


کتاب شش جلدي جامع زيارات المعصومين عليه‌السلام، درسال 1389 در 2000 نسخه منتشر شد. اين کتاب که جامع ترين کتاب زيارتي پس از 
»موسوعه زيارات المعصومين عليهم‌السلام« به شمار مي‌رود، با متني صحيح و اعراب گذاري کامل، براي استفاده عموم  مردم و با زبان عربي به چاپ رسيده است. پس از انتشار موفق اين کتاب و ارسال آن به برخي کشورهاي عربي همسايه و حاشيه خليج فارس، مؤسسه با توجه به ضرورت آشنايي ساير اقوام و مليت‌هاي دنيا با معارف زيارتي معصومين عليهم‌السلام، بر آن شد تا اين کتاب را به 4 زبان ديگر شامل: ترکي استانبولي، اردو، انگليسي و فارسي، ترجمه نمايد.

در آخر هر جلد از کتاب جامع زيارات، بخشي به نام ملحقات آورده شده و در آن، زندگاني معصوم يا معصومين که در آن جلد زيارتشان آمده، نگاشته شده است. همچنين زياراتي که معمولاً در هر زيارتگاهي مورد استفاده زائر قرار مي‌گيرد و نيز ساير اعمال که در مشاهد مشرفه انجام مي‌شود، مانند (زیارات جامعه، امام حسین عليه‌السلام، امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، نماز جعفر طیّار و... ) آورده شده است. از این رو لازم نیست که زائر هنگام تشرّف به زیارت هر امام، تمام مجلّدات را همراه داشته باشد.

* کتاب جامع زیارات بر اساس شهر یا منطقه، جلد بندی شده است. از این رو در اوّل هر جلد، چند سورۀ قرآن که معمولاً هنگام زیارت لازم است آورده شده است.

جلد اوّل:

مخصوص مدينه منوّره است كه زيارات نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، امامان مدفون در بقيع، زيارات اهل قبور بقيع و زيارت شهداي احد آمده است.

جلد دوم:

اين جلد مخصوص نجف اشرف مي‌باشد و زيارات اميرمؤمنان علي عليه‌السلام، آداب مسجد كوفه، مسجد سهله، زيارت يونس پيامبر عليه‌السلام، زيارت مسلم بن عقيل و... در آن ذكر شده است.

جلد سوم:

مخصوص كربلا است، در اين جلد زيارات امام حسين عليه‌السلام، حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام، حضرت علي اكبر عليه‌السلام، و ساير شهداي مدفون در اين سرزمين مقدس، زيارت عاشورا، زيارت اربعين و... گردآوري شده است.

جلد چهارم:

در اين جلد زيارات كاظمين شامل: »امام كاظم عليه‌السلام و امام جواد عليه‌السلام« عسكريين شامل: »امام هادي عليه‌السلام و امام عسكري عليه‌السلام« و نيز زيارات وجود گرامي حضرت حجت بن الحسن المهدي َارواحنا له الفداء گردآوري شده است.

جلد پنجم:

به مشهد  مقدس اختصاص يافته كه زيارات حضرت امام علي بن موسي الرضا عليه‌السلام و بخشي از زندگي‌نامه اين امام بزرگوار، در آن ذكر شده است.

جلد ششم:

اين جلد به جمع‌آوري زيارات جامعه و نيز برخي از امامزادگان عظيم‌الشأن همچون، حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها در قم، حضرت عبدالعظيم حسني عليه‌‌السلام در ري و... پرداخته است.

برای خرید کتاب از فروشگاه موسسه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سفارش اینترنتی کتاب

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی