43.png

 

 

مجموعه مقالات کوتاه درباره امام هادی علیه‌السلام

مؤلف: موسسه پیام امام هادی علیه‌السلام

موضوع: اولین فراخوان مقالات کوتاه پیرامون ابعاد زندگانی امام هادی علیه‌السلام

زبان نگارش: فارسی/ قطع: وزيري/ چاپ: اول

 

معرفی کتاب

مؤسسه امام هادي علیه السلام در پی هتک حرمت حرم شريف عسکريين و اهانت به امام هادي علیه السلام، ضرورتی دو چندان در معرفی آن امام همام احساس کرده، در گرامي داشت هزار و دويست و بيست و يکمين سال ولادت ايشان، در قالب فراخواني، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با موضوع نگارش مقاله پيرامون ابعاد زندگی امام هادي علیه السلام نمود؛ تا بدينوسيله موجبات آشنايی با سيره آن حضرت را فراهم آورده باشد.

عبارات بالا بخشی از دیباچه کتاب ارزنده « مجموعه مقالات کوتاه درباره امام هادی علیه السلام» است که به تازگی توسط موسسه امام هادی علیه السلام آماده و به دوست داران کتاب تقدیم شده است.
در مهر ماه 1391 موسسه امام هادی علیه السلام با انتشار فراخوان مقالات پیرامون ابعاد زندگانی امام هادی علیه السلام در فضای مجازی و سطح شهر مقدس قم، اقدام به این کار ارزشی و فرهنگی نمود. محورهای مقالاتی که توسط موسسه ارائه شده بود بالغ بر 30 موضوع بود که در مدت کوتاهی، بیش از 50 مقاله از مناطق مختلف ایران اسلامی به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد. هیئت داوران این فراخوان پس از بررسی های لازم، در مراسمی به تعدادی از نویسندگان منتخب این مقالات هدایایی تقدیم نمود و مقالات دارای اولویت را در کتابی تحت عنوان «مجموعه مقالات کوتاه درباره امام هادی علیه السلام» به چاپ رساند.
چاپ نخست کتاب «مجموعه مقالات کوتاه درباره امام هادی علیه السلام» در قطع وزیری، با 328 صفحه و جلد شومیز، در بهار 1395 توسط انتشارات پیام امام هادی علیه السلام قم به چاپ رسید.

شیوه نگارش

این کتاب حاوی 18 مقاله منتخب پیرامون شخص و شخصیت والامقام حضرت هادی علیه السلام است که به صورت موضوعی در پنج بخش برای استفاده هر چه بیشتر مخاطبان عزیز آماده شده است. 

درابتدای مقالات کتاب «مجموعه مقالات کوتاه درباره امام هادی علیه السلام» پس از عنوان و نام نویسنده، چکیده آن مقاله و واژگان کلیدی در یک صفحه مجزا آورده شده و سپس به اصل مقاله پرداخته شده است. در لابلای مقالات، موضوعات اصلی آن به صورت بُلد آمده و سرانجام فهرست منابع مقاله مربوطه در پایان آن آمده است. در پاورقی بخشی از اسناد هر حدیث جهت استفاده پژوهشگران ذکر شده است.

ویژگی های کتاب

از خصوصیت های این کتاب به موارد ذیل می توان اشاره نمود:
- اگرچه پژوهش در زمینه امام هادی علیه السلام تا کنون آنچنان که بایسته و در شان آن حضرت است انجام نشده؛ اما می توان کتاب مقالات کوتاه را در نوع خود بی نظیر دانست.
- آوردن گاه شمار سال های زندگانی امام هادی علیه السلام از ولادت تا شهادت در 7 صفحه نخست کتاب
- جامعیت نسبی در بررسی ابعاد مختلف زندگانی حضرت با توجه به آوردن چند مقاله ذیل عناوین اصلی
- کاربردی بودن مقالات. حجم قابل توجهی از این مجموعه به اقدامات و راه کارهای آن حضرت در مواجهه با جریانات و گروه ها پرداخته است.

محتوای کتاب 

مجموع مطالب این کتاب در پنج بخش کلی تقسیم شده که هر بخش مشتمل بر مطالب بسیار ارزنده و آموزنده است:

- بخش اول:شخصیت امام هادی علیه السلام شامل:
- بخش دوم: سیره امام هادی علیه السلام
- بخش سوم: آموزه ها و تعالیم امام هادی علیه السلام
- بخش چهارم:اصحاب و یاران امام هادی علیه السلام
- بخش پنجم:جریان شناسی عصر امام هادی علیه السلام

مطالعه این کتاب سود بخش به سخنرانان، پژوهشگران اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم، توصیه می شود.

 

برای خرید کتاب از فروشگاه موسسه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سفارش اینترنتی کتاب

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی