پربازدیدترین ها

همزمان با اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای میهن اسلامی مان، رئیس و بعضی از اعضای موسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام، میهمان اعضای خانواده این شهید بزرگوار در خانه پدری اش شدند.
آیت الله سید هادی رفیعی پور در این دیدار، رسیدن به فیض شهادت را کار مردانی بزرگ دانست و گفت: حتما خداوند به این دانشمند برجسته هسته ای نظر لطف داشته است که حُسن عاقبت و شهادت را برای وی تقدیر کرده است.
وی شهید فخری زاده را پیشگام در صنعت هسته ای ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: قطعا تلاش های علمی و مجاهدت های این شهید والامقام در مسیر اعتلای نام اسلام و ایران، ماجور خواهد بود.
رئیس موسسه امام هادی علیه السلام با اشاره به فعالیت های پژوهشی موسسه که همواره مورد توجه سرویس های جاسوسی و وهابیت بوده و هست، ترور فیزیکی، ترور بیولوژیک، خباثت هایی چون هک کردن سایت ها و ... را جزء ذات کثیف آنها دانست و گفت: در بیش از ۳۰ سال فعالیت های پژوهشی موسسه امام هادی علیه السلام، این موسسه نیز چند بار مورد حمله هکرهای وهابی های خبیث قرار گرفته است.
در این دیدار مجید فخری زاده برادر شهید فخری زاده، ضمن خیر مقدم به رئیس و اعضای موسسه امام هادی علیه السلام، گفت: معمولا همه ی مردم برادرم را به عنوان دانشمندی صرفا هسته ای می شناسند؛ اما باید اعلام کنم که حاج محسن، در علوم دیگری هم چون: فلسفه و عرفان، متبحر بود.
وی با اشاره به مباحثات علمی شهید در زمان های مختلف از جمله قبل و بعد از نماز صبح، بر علاقه شهید در مطالعات علوم فلسفی، عرفانی و تفسیری تاکید کرد. 
همچنین در این دیدار، سعید، برادر کوچک تر شهید فخری زاده، بر علاقه وافر برادرش نسبت به بومی سازی علوم تاکید کرد و گفت: حاج محسن خیلی دوست داشت که کارهایی که انجام می دهد، رنگ و بوی اسلامی _ ایرانی داشته باشد و این نهایت علاقه او را به اسلام عزیز و ایران اسلامی مان می رساند.
 
وی با اشاره به دانش سرشار شهید محسن فخری زاده در فیزیک گفت: جالب بود که برادرم در این خصوص نظریه ای داشت و بر اساس علم فیزیک ثابت کرد که اگر چه که از زمان نزول قرآن کریم و حضور ائمه معصومین علیهم السلام، حدود ۱۴۰۰ سال می گذرد، اما آنها همچنان تا قیامت، واقعیتی غیر قابل انکار هستند.
سعید فخری زاده راه اندازی "موسسه آوا" را از جمله اقدامات برادرِ شهیدش دانست و گفت: برادرم از حدود ۳۰ سال قبل، تحت مراقبت و در لیست ترور بوده و دشمنان این مرز و بوم، همواره فعالیت های این دانشمند هسته ای را تحت نظر داشتند.
در پایان این دیدار، تندیس یادبود موسسه امام هادی علیه السلام که مزیّن به لاله سرخ و تصویر شهید دکتر محسن فخری زاده بود، توسط مدیر موسسه به اعضای خانواده و خانه موزه شهید فخری زاده، اهدا گردید.
 
پایان خبر 

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی