پربازدیدترین ها

دکتر فخر روحانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام گفت: مدیر یکی از مؤسسات فرهنگی اسلامی در کشور بلژیک به من گفت: ما برای کتابخانه مؤسسه‌مان، نسخه‌هایی از کتاب «الاعتقادات» (تحقيق و چاپ مؤسسه امام هادی عليه‌السلام) را تهیه کردیم. جالب این که اندکی بعد از تهیه این کتاب و نگهداری این کتاب در کتابخانه، برخی از میهمانان اهل سنت با این کتاب برخورد می‌کنند و پس از مطالعه، مستبصر می‌شوند و به مکتب حقة اثنی عشری مشرف شدند.

Image.aspxدکتر فخر روحانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام گفت: مدیر یکی از مؤسسات فرهنگی اسلامی در کشور بلژیک به من گفت: ما برای کتابخانه مؤسسه‌مان، نسخه‌هایی از کتاب «الاعتقادات» (تحقيق و چاپ مؤسسه امام هادی عليه‌السلام) را تهیه کردیم. جالب این که اندکی بعد از تهیه این کتاب و نگهداری این کتاب در کتابخانه، برخی از میهمانان اهل سنت با این کتاب برخورد می‌کنند و پس از مطالعه، مستبصر می‌شوند و به مکتب حقة اثنی عشری مشرف شدند.

مترجم بخش بین الملل مؤسسه امام هادی علیه‌السلام همچنین ضمن تجلیل از جایگاه مرحوم شیخ صدوق و اهمیت و تاثیر این کتاب ارزشمند در حوزه بین الملل، گفت: يكي از روحانيون شيعه آفريقايی به اينجانب گفته بود كه مدتی پس از مستبصر شدن و شيعه شدنش، عوامل وهابي توطئه‌هايی كردند و وی مكرر بازداشت مي‌شد. يكي از روزها، رئيس كل دستگاه امنيتی آن كشور كه مسيحی بود، وي را احضار و از او درباره اصول اعتقادي شيعه مي‌پرسد و اين كه چرا وهابی ها كه مسلمان هستند، برايش مشكل درست می كنند. آن عالم شيعه در پاسخ می گويد: ما شيعيان، ادله‌ي محكم داريم كه صلح طلب هستيم و هيچ خطری ايجاد نمی كنيم. رئيس مسيحی دستگاه امنيتی آن كشور، از وی می خواهد كه اصول اعتقادی و عملی خود را برايش به صورت مكتوب شرح دهد. آن عالم شيعه آفريقايی می گويد: يكي از مهمترين كتاب ها و منابع در اختيار من، كتاب «اعتقادات» شيخ صدوق بود كه بسيار سودمند واقع شد. پس از مدتي كوتاه، آن عالم شيعه آزاد شد و ديگر هيچگاه بازداشت نشد. جالب اين كه مدتي بعد، دوباره رئيس دستگاه امنيتي آن كشور با وی ديدار كرده و محرمانه به وی می گويد: خواندن آن كتاب كه درباره اهم اعتقادات و شيعيان بود، سبب شد كه وي مخفيانه به اسلام و تشيع، تشرف پيدا كند، ولي به دليل حساسيت‌های شغلی، هرگز اسلام و تشيع خود را تا آخر عمر علني نكرد. تنها پس از مرگش در وصيتنامه وي ديدند كه وصيت كرده تا وي را در قبرستان مسلمين دفن كنند. اينجانب به دلايل امنيتي و به خواست آن عالم شيعه آفريقايی، از ذكر نام و ساير جزئيات معذورم.

 گفتنی است دکتر محمد رضا فرخ روحانی استاد دانشگاه، از سال 1392 نقش مهمی در پروژه ترجمه جلد سوم کتاب شریف جامع زیارات المعصومین علیهم السلام (ویژه امام حسین علیه السلام) ایفا نمود که بحمدالله در سال 1397کار ترجمه به اتمام رسید و در آستانه چاپ قرار گرفت.

پایان خبر

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی