پربازدیدترین ها

Untitledبسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق عليه السلام فرمود: اذا ارادَ احَدُكُمْ امْراً فَلا يُشاوِرْ فِيهِ احَداً حَتّى يَبْدَأَ فَيُشاوِرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَقيلَ لَهُ: ما مُشاوَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؟ قالَ: يَسْتَخيرُ اللَّهَ فيهِ اوَّلًا ثُمَّ يُشاوِرُ فيهِ، فَانَّهُ اذا بَدَأَ بِاللَّهِ اجْرَى اللَّهُ لَهُ الْخَيْرَ عَلى لِسانِ مَنْ شاءَ مِنَ الْخَلْقِ.

هرگاه يكى از شما اراده كارى كرد، با احدى قبل از حضرت حق مشورت نكند، ابتداى مشورت خود را با پروردگار قرار دهد. عرضه داشتند: مشاوره با خداوند چگونه است؟ فرمود: به صورت دعا از حضرت حق بخواهد كه آنچه خير اوست پيش آورد، سپس با اهلش مشورت كند، كه هر كس از خداوند خير بخواهد، حضرت محبوب خيرش را بر زبان هر كه از خلقش بخواهد جارى كند.

استخاره به معني طلب خير نمودن است. در میان مومنین مرسوم است كه هرگاه انسان پس از تفکر و مشورت نمودن با اهل تخصص و رعايت همه جوانب آن کار، همچنان بین انجام و ترک کاری متحیر است و تردید دارد، از استخاره كه مشورت با خداوند است کمک می گیرد.

استخاره انواع گوناگونی دارد كه شامل: استخاره به دعا، استخاره به قرآن، استخاره به رقاع و استخاره به تسبيح می شود که توضیح آن در این مجال نمی گنجد. بدیهی است هيچ زمان استخاره برای انجام كار حرام و غير شرعی و غير عقلی راه ندارد و اصولا صحیح نیست ضمنا خاطر نشان می شود که از نظر فقها و مراجع معظم تقلید، عمل به استخاره وجوب شرعی ندارد.

***

ساعات پاسخگویی جهت استخاره و مسائل شرعی توسط استاد معظم، حضرت آیت الله سید هادی رفیعی پور دامت برکاته:

همه روزه به جز روز های تعطیل، حدودا نیم ساعت قبل از اذان ظهر به افق شهر مقدس قم

شماره های تماس: 02538825255 و 02538833677 داخلی 5

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی