WhatsApp Image 2022 01 14 at 12.02.06 PM

خانم دکتر مرضیه حاجی پورساردویی ریاست گروه مطالعات فرهنگی –سیاسی رسانه مرکز فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل موسسه امام هادی است .ایشان دارای مدرک دکتری مدیریت رسانه است .آینده پژوهی روزنامه نگاری در ایران :از افول روزنامه نگاری سنتی تا ظهور روزنامه نگاری شبکه ای ،باز نمایی موفقیت یا شکست قرارداد هسته ای ایران در رسانه های آمریکایی و انگلیسی؛تحلیل روایتی  ،حضور دختران در شبکه های اجتماعی موبایلی امنیت آفرین وامنیت ستان : مطالعه موردی شهر اصفهان ،  برخی از آثار علمی ایشان است  . خانم دکتر مرضیه حاجی پور ساردویی ،سردبیر پخش اخبار شبکه جهانی جام جم ،سردبیر خبر بامدادی (ساعت 8)شبکه یک وگوینده خبر ورزشی شبکه 3می باشد.برخی از سوابق اجرایی ایشان ،مشاور شورای سیاست گذاری بولتن های جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای حجاب و عفاف ،کارگردان قسمت هایی از مستند کوچه و پس کوچه شبکه 3 ، به تهیه کنندگی باشگاه تلویزیونی جوان (1381-1380) ، سردبیر خبرگزاری سینمای ایران (1389-1388) است. 

رسانه از عوامل مهم در ایجاد فرهنگ سازی است و نقش موثری در رشد و یا رکود جامعه از لحاظ توسعه سیاسی ، فرهنگی و مذهبی ایفا می نماید . نوع نفوذ و تاثیر گذاری رسانه بر افراد جامعه به گونه ایست که افراد الگوهای رفتاری و اجتماعی خود را اغلب از رسانه بر می گزینند .رسانه با جوسازی موثرمی تواند افکار عمومی مردم را به سمت اهداف سیاست گذاری شده هدایت کند. به گونه ای که حس ترس ، امید به زندگی و یا موارد دیگر را به افراد جامعه القا نماید. ایجاد حس ارزشمند بودن برای افراد در جامعه ، احساس رضایت از زندگی ، حس شادی و یا افسردگی از عواملی است که رسانه می تواند به افراد القا نماید . .رسانه با ایجاد هنجارهای خاص ، نوعی فرهنگ سازی را در بین افراد جامعه نهادینه می کند .رسانه ، اعم از ماهواره ، اینترنت ، سینما ، تلویزیون ،فیلم ویدیویی ، روزنامه و ...در به وجود آوردن سبک زندگی نقش اساسی ایفا می نماید .امروزه برخلاف گذشته رسانه های جدید به گونه ای در زندگی افراد پر رنگ است که بدون استفاده ازآن زندگی فرد با معضل جدی مواجه می گردد. رسانه رسالت فرهنگ سازی به معنی انتقال سنت ها را داشته  و در الگوسازی برای افراد جامعه موثراست . تاثیر گذاری برخی فیلم ها به گونه ایست که مردم کشورهای خارجی با تماشای آن ،فرهنگ کشور را به واسطه شناختی که آن فیلم به مخاطب انتقال  می دهد معرفی می کنند  .به طور مثال عوام مردم ، آداب ورسوم مردم هند ویا امریکا را از نمایشی که در اکثر فیلم هایشان دیده می شود تعریف کرده و اینگونه است که فیلم ها درتعریف فرهنگ وتکنولوژی کشورخاص و ارتباطات ملی وبین المللی نقش موثر ایفا می نمایند. مطالعات فرهنگی –سیاسی رسانه به معنای  مطالعه سیاست گذاریهایی است که در رسانه به جهت دهی ذهن مخاطب برای انتقال پیام خاص شکل داده و در صورت لزوم با محتوا سازی تولیدات رسانه  ، فرهنگی که سیاست گذار جهت دهی کرده را به معرض ظهور می رساند .مطالعات فرهنگی –سیاسی رسانه بازتاب تولیدات رسانه در ذهن مخاطب وبازسازی نوع خاص از فرهنگ و نگرش در برآیند رفتار آینده مخاطب را مورد بررسی قرار می دهد  . به گونه ای که رسانه بتواند نقش فرهنگ سازی در مخاطبان ایفا نموده و جامعه را به سمت خاص جهت دهی نماید .گروه مطالعات فرهنگی –سیاسی رسانه مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل موسسه امام هادی با دارا بودن ظرفیت علمی وبهره مندی از پژوهشگران مجرب ،با رویکرد کاربردی آماده هم افزایی با نهادهای سیاسی –اجتماعی ، اجرایی در زمینه جهت دهی مثبت فرهنگی –سیاسی در تولیدات رسانه ای بوده واز امضای تفاهم نامه و قرادادهمکاری  در زمینه پوشش اخبار سیاسی ،تولید محتوای فیلم های سینمایی و سریال ،جهت دهی صحیح اخلاقی افکار عمومی درتلویزیون ، سینما ، اینترنت با کلیه نهادهای اجرایی استقبال می کند .

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

موسسه امام هادی قم