آیت الله سید هادی رفیعی پور علوی :

نشر تقریرات درس خارج فقه آیت العظمی بروجردی به قلم شهید آیت الله قدوسی توسط انتشارات موسسه پیام امام هادی

photo 2023 05 25 16 29 00

آیت الله سید هادی رفیعی پور علوی موسس و مدیرمسئول موسسه و انتشارات پیام امام هادی ، از اتمام برخی تحقیقات در حال انجام موسسه پیام امام هادی خبر داد. به گفته ایشان : کار تحقیقاتی تقریرات درس خارج فقه آیت الله العظمی بروجردی (رحمة الله علیه ) به قلم شهید آیت الله قدوسی (رحمة الله علیه ) در 3 مجلد و در ابواب: کتاب الطهاره، کتاب الصلاه، کتاب الحج، کتاب الغصب ، کتاب الوصیه، کتاب الخمس، رساله فی البرائه و رساله فی التحریف توسط موسسه پیام امام هادی  انجام شده و آماده نشرتوسط انتشارات پیام امام هادی می باشد .                                                                                          

به گزارش روابط عمومی موسسه پیام امام هادی ، آیت الله رفیعی پور در اتمام جلسه با محققین موسسه پیام امام هادی از اتمام تحقیقات راجع به کتاب تقریرات درس خارج فقه آیت العظمی بروجردی به قلم آیت الله قدوسی خبر داد. وی  خاطر نشان کرد : موسسه پیام امام هادی با بیش از سی سال سابقه ارزنده در به ثمر رساندن آثار گرانقدر در زمینه علوم  اعتقادات ،فقه، رجال ، درایة الحدیث، احیاء تراث اسلامی ، شیعی و... در جدید ترین فعالیت خود اقدام به تحقیق و پژوهش پیرامون تقریرات آیت الله شهید قدوسی از حضور در درس خارج مرحوم آیت الله العظمی سید حسین بروجردی طباطبایی داشته است . این کتاب نفیس پس از تکمیل پژوهش توسط گروه تحقیقات و پژوهش موسسه پیام امام هادی  به زودی از انتشارات پیام امام هادی نشر می گردد. آیت الله رفیعی پور با اشاره به اینکه از دوران نوجوانی در مدرسه حقانی با مدیریت شهید آیت الله قدوسی تلمذ کرده است  می افزاید : شخصیت شهید آیت الله قدوسی از لحاظ علمی ،مدیریتی ، اجتماعی کم نظیر بود . بنده علاقمند بودم اثری از استاد بزرگوارمان توسط موسسه پیام امام هادی منتشر گردد تا اینکه پس از صحبت با بیت معظم له بنا شد مکتوبات استاد گرامی حضرت آیت الله قدوسی که در دروس خارج آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شرکت کرده و نگاشته بودند جهت بازبینی نهایی در اختیار موسسه پیام امام هادی گذاشته شود و پس از اتمام تحقیقات به صورت کتاب توسط انتشارات پیام امام هادی نشر یابد . در این  راستا دفاتر و مکتوبات این شهید بزرگوار از بیت معظم له اخذ و بعد از مرتب سازی و دسته بندی، در غالب محتوای الکترونیکی در آمد. فایل های تایپ شده با متن دفاتر دست نویس مرحوم آیت الله شهید قدوسی مقابله و با دقت  تصحیح گردید. در ویراستاری فنی متن توسط ویراستاران متخصص زبان عربی ویراستاری شد و تمامی آیات و روایات موجود در متن تقریرات مصدریابی شد. در راستای مطلوب سازی اثر توضیحات واضافاتی در غالب پاورقی در جهت فهم قسمت های صعب و مشکل کتاب اضافه و برخی توضیحات رجالی  ضروری در مورد برخی روایات آورده شد. در کتاب زندگی نامه دقیق و تفصیلی از شهید آیت الله  قدوسی و همچنین آیت العظمی سید محمد حسین بروجردی  آورده شده است. در تدوین کتاب حاضر سعی گردید به نحو تمام و کمال رعایت امانت داری از مکتوبات شهید قدوسی انجام گردد.

آثار خوب جایگاه ویژه در پیشبرد علوم حوزوی دارد

مقام معظم رهبری کارهای تحقیقاتی موسسه پیام امام هادی را جزو آثار خوب حوزه علمیه می دانند . معتقدم آثار خوب جایگاه ویژه ای درپیشبرد علوم حوزوی دارند . تمامی تلاشمان را می کنیم که کارهای تحقیقاتی به نحو احسن و با دقت بسیار انجام گردد و راهگشای جویندگان علم و دانش باشد. امیدوارم نشر کتاب ارزنده تقریرات درس خارج فقه آیت العظمی بروجردی به قلم شهید آیت الله قدوسی در 3 مجلد و نشر آن توسط موسسه پیام امام هادی افق تازه ای را برای جویندگان علم فقه ، رجال واصول به همراه داشته باشد . در این راستا از بقیه الله الاعظم حضرت مهدی ارواحنا فداه طلب توفیق خدمت رسانی در جهت نیل به کمالات علمی و معنوی را دارم.

پربازدیدترین ها