photo 2017 12 19 11 46 27بازدید رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موسسه امام هادی علیه السلام

این بازدید با حضور آقای دکتر جعفر پور  ریاست کمسیون فرهنگی، آقای دکتر سعیدی ، حجت الاسلام و المسلمین آزادی و حجت الاسلام والمسلمین سالک اعضای کمیسیون فرهنگی و  آقای سرمست و آقای عرب زاده دبیر کمیسیون فرهنگی انجام شد.

آیت الله رفیعی پور در جلسه ای که در ابتدای این بازدید انجام شد ضمن تشکر از فعالیت های مثبت کمسیون فرهنگی، از حضور این کمسیون در موسسه تشکر و قدردانی کردند

ایشان با بیان پیشینه ای از فعالیت های موسسه از ابتدای تاسیس و معرفی برنامه ها و طرح های آینده موسسه بیان داشتند، اینگونه موسسات غیردولتی که پژوهش هایشان مورد توجه و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام، حوزه های علمیه و پژوهش گران می باشد و در سطح بین المللی شناخته شده اند، سهمی از ردیف بودجه های حمایتی ندارند و مناسب است کمسیون فرهنگی قبل از تخصیص بودجه های فرهنگی، سابقه پژوهشی موسسات را بررسی کند و اجازه اعمال سلیقه های شخصی ارگان های واسط را ندهند که مورد تایید جناب آقای دکتر جعفرپور قرار گرفت و ایشان گفتند: باید شاخص های مناسبی برای اینکار لحاظ شود.

در این جلسه که بیش از یک ساعت بود، نمایندگان مجلس و اعضای محترم کمسیون با تألیفات، تحقیقات، ترجمه ها و سایر فعالیت های موسسه از نزدیک آشنا شدند. اعضای محترم کمیسیون فرهنگی از اینکه چنین کارهای اصیل و بنیادی از تالیف، تحقیق و ترجمه در این موسسه با جدیت و تلاش در نشر معارف اسلامی اقدام می شود اظهار خرسندی کردند، در ادامه حاضرین در جلسه به اهمیت ترجمه آثار شیعه توسط شیعیان به  زبان های مختلف دنیا پرداختند و دقت های صورت گرفته در ترجمه های انجام شده از تالیفات موسسه به زبان های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی بیان شد. از جمله ویژگی های ترجمه متون موسسه می توان به حفظ اصالت متن اشاره کرد.

در ادامه آیت الله رفیعی پور فرمودند: من کتاب جامع زیارات معصومین را پس از اینکه ترجمه اردوی آن 3 بار اصلاح شد و از نظر متخصیین کار نهایی بود، برای ادیبان هندی فرستادم، آنها سر صبر در چندین ماه بررسی کردند و خوشبختانه تایید کردند؛ این برای من اهمیت دارد که آنها تایید کنند.

اینگونه دقت در ترجمه ها باعث خرسندی اعضای محترم کمیسیون فرهنگی قرار گرفت. حجت الاسلام و المسلمین سالک از آقای جعفری خواستند تا ترتیبی داده شود که این تالیفات سودمند به سازمان ارتباطات معرفی شود و آثار چاپ شده به دست سفرای ایران برسد.

در پایان این بازدید مدیریت موسسه ضمن تشکر مجدد از حضور مهمانان آرزو کردند که این دیدار باعث برکات معنوی و رشد فرهنگی باشد.

این بازدید در تاریخ 25 آذر ماه سال 1396 در ساعت 3 بعد از ظهر صورت گرفت.

photo 2017 12 19 11 45 54

photo 2017 12 16 21 30 26

photo 2017 12 16 21 30 57

photo 2017 12 16 21 30 43

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی