WhatsApp Image 2022 04 29 at 10.23.10 PM

نخستین همایش و جشنواره بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری مرکز فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل ماه و نهادهای علمی و فرهنگی از 8 تا 13 اردیبهشت 1401 ،ساعت 22-18 در برج میلاد تهران با حضور پژوهشگران ومقامات داخلی وخارجی برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع پوشاک، مد و لباس را دغدغه مشترک جهان اسلام دانست و تاکید کرد: باید به عنوان امت اسلامی با همفکری و کنار هم قرار دادن تنوع فرهنگی در حوزه پوشاک بتوانیم ظرفیت های بزرگی را به جهان اسلام معرفی و تبیین نمائیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی  پنجشنبه شب در آئین افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با اشاره به اراده جدی دولت مردمی در حوزه  مد و لباس ، اظهار داشت:  معتقدیم در بخش‌های مختلف این کار مهم و مطالبه عمومی را در یک فضای هم‌افزا و با یک اجماع ملی به پیش ببریم.
حراست و صیانت از مرزهای عفاف در جامعه که تکلیف دولت دینی
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک مسئله مهم این بود که در کنار حراست و صیانت از مرزهای عفاف در جامعه که تکلیف دولت دینی است، به این مطالبه وجود داشت  که کارهای ایجابی در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته و مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای هنر کشور ادامه داد: همچنین این مطالبه وجود داشت که مدل‌های همخوان با سنت و فرهنگ دینی اسلامی را ارائه و گسترش دهیم و از ظرفیت‌های بالای هنری که تاریخ و فرهنگ دیرپای ما برخوردار است برای تنوع بخشی به حوزه پوشش استفاده کنیم.
اسماعیلی اضافه کرد: این مطالبه درستی بود و با توجه به تغییرات نسلی، تغییرات عصری، پدید آمدن روابط جدید اجتماعی، گسترش مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه آقایان و خانم‌ها و نیز با اجتماعی شدن بیشتر فعالیت‌های بانوان طبیعی بود که ما به عنوان یک نظام سیاسی و دولت دینی بتوانیم ظرفیت‌های بزرگی که داریم را به عرصه بیاوریم.
تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای داخلی و خارجی در حوزه مد و لباس عضو کابینه دولت مردمی درادامه با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور یک فضای کار ایجابی و نوینی را در این مأموریت بر عهده دارد، اظهار داشت: وظیفه مسئولان این بخش بر این محور است که بتوانند با شناسایی همه ظرفیت‌ها و استعدادهایی که وجود دارد در این بخش فعالیت کنند که برگزاری رویداد تخصصی بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام مصداق همین موضوع است.
اسماعیلی همچنین با تأکید بر اینکه ما متعلق به خانواده بزرگ جهان اسلام ( دارلاسلام) هستیم با خرده فرهنگ‌ها و حوزه‌های فرهنگی متنوع، تاکید کرد: ما یک حوزه فرهنگی و تمدنی گسترده داریم که باید ظرفیت‌های این حوزه گسترده کنار هم قرار گرفته و این رویداد آغاز چنین رویکردی است.
آرزوی مشترک جهان اسلام آزادی سرزمین مقدس فلسطین است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: آرزوی مشترک جهان اسلام آزادی سرزمین مقدس فلسطین از دست اشغال‌گران نژادپرست و غاصب است که به ناحق این سرزمین مبارک را غصب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: نظیر همین روز قدس که محل اجتماع اراده‌های امت اسلامی برای آزادی قدس شریف است، در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بایستی هم‌افزایی ایجاد کنیم.

WhatsApp Image 2022 04 29 at 10.23.08 PM

WhatsApp Image 2022 04 29 at 10.23.09 PM

WhatsApp Image 2022 04 29 at 10.23.06 PM

WhatsApp Image 2022 04 29 at 10.23.10 PM

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی

موسسه امام هادی قم