1161394

 آیت الله سید هادی رفیعی پور در آئین رونمایی از کتاب «النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی»، که همزمان با آغاز دهه کرامت انجام شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از آثار مؤسسه امام هادی علیه السلام "النهایه شیخ طوسی ره" است که حاصل بیش از ۱۳ سال تلاش علمی محققین موسسه بوده است.

وی افزود: این کتاب تا قبل از نگارش کتاب "الشرایع"، منبع تدریس در حوزه های علمیه بوده است.

مدیر مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام خاطرنشان کرد: شیعه این افتخار را دارد که کتب اولیه فقهی اش، متن روایات است و ما در در هیچ مذهب اسلامی دیگر، چنین چیزی را سراغ نداریم.

آیت الله رفیعی‌پور، با بیان اینکه این اثر گرانسنگ، تالیف شیخ طوسی بوده و سال ها فعالیت پژوهشی روی آن صورت گرفته است، عنوان کرد: متن این کتاب با روایات اهل‌بیت علیهم السلام تطبیق داده شده و کار را برای فقها آسان کرده و امیدواریم در جامعه فقهی و حدیثی کشور، مورد استفاده‌های مختلف قرار گیرد.

وی ادامه داد: این اثر در بردارنده یک دوره فقه امامیه است که سالیان متمادی متن دروس حوزه‌های علمیه بوده است.

وی در پایان افزود: امیدواریم کتاب "النهایة" که در این مراسم رونمایی می شود، مشعل هدایت برای فقها باشد.

گفتنی است در این مراسم، آیت الله سعیدی امام جمعه محترم قم، به ایراد سخن پرداختند و پیام تصویری مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی دامت برکاته، به سمع و نظر مستمعین رسید.

همچنین در این محفل که همزمان با زادروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها بود، مداح اهل بیت حاج سید محسن بنی فاطمی، و شاعر آئینی کربلایی یاسر محمدی، به اجرای برنامه پرداختند.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی