نخستین همایش و جشنواره بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل ماه و نهادهای علمی و فرهنگی از 8 تا 13 اردیبهشت 1401 ،ساعت 22-18 در برج میلاد تهران با حضور پژوهشگران ومقامات داخلی وخارجی برگزار می گردد.
توجه به مقوله فرهنگ به ویژه مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین الملل و تبیین نقش انگاره های مشترک دینی کشورهای مسلمان در این هنر و صنعت با تاکید برنقش آن در اتحاد  کشورهای اسلامی از اهداف نخستین رویداد تخصصی بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام است .  از آنجا که امسال سال تولید ؛دانش بنیان ؛اشتغال آفرین از طرف مقام معظم رهبری نامیده شده است نخستین رویداد تخصصی بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام با بهره مندی از ظرفیت های فراوان در حوزه فرهنگ به ویژه پوشاک با نگاهی دانش بنیان و علمی به چگونگی هویت زایی ایرانی – اسلامی با تاکید برمد و لباس در جهت تولید و اشتغال آفرینی ملی پرداخته است.
خاطر نشان می سازد که پردازش صحیح علمی و فرهنگی در عرصه مد ولباس ایرانی –اسلامی جهت هویت سازی انگاره های فردی و اجتماعی ایرانیان نقش بهینه خواهد داشت .بی شک پوشش نمادی از گنجینه های فرهنگی، تاریخی و هویتی هرکشور است.
 این همایش با ایجاد بستری برای گفتمان سازی و ارائه برنامه های مدون علمی – کاربردی جهت  پیشبرد فرهنگ اقتصادی مد و لباس ایرانی اسلامی درسطح ملی وبین المللی با تاکید بر اتحاد کشورهای اسلامی ارائه شده است .

WhatsApp Image 2022 04 27 at 7.08.35 PM 1WhatsApp Image 2022 04 27 at 7.08.36 PM

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی