در پی توهین وقیحانۀ نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، موسسه امام هادی علیه السلام، بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ


اقدام مجلۀ شارلی ابدو در جسارت به ساحت مقدس پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، قلب هر انسان باکرامتی را به درد آورد. توهین وقیحانه به مقدسات و عبور از خطوط قرمز حدود دو میلیارد مسلمانِ عاشق و شیفتۀ خاتم پیغمبران و حمایت بی شرمانۀ رئیس‌جمهور معلوم الحال فرانسه، در واقع حرکتی زشت بود که نقاب از چهره وقیح برخی غربیان برانداخت.
اگر چه که قرآن کریم از شیوۀ تکراری تمسخر، اینگونه یاد می کند که «وَ اِذا رَءاکَ الَّذینَ کَفَرُوا اِنْ یَتَّخِذُونَکَ اِلاّ هُزُوا» اما در جای دیگر، به فرجام مسخره کنندگان اشاره می کند و می فرماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ اَساؤُوا السُّوأی اَنْ کَذَّبُوا بِایاتِ اللّه ِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُونَ»
آری! کافران کوردل از ابتدای طلوع خورشید اسلام به جهت پوشاندن ضعف استدلال و حقارت شخصیت خود، از این روش بی خاصیت استفاده می کردند؛ اما روشن است که این دست و پا زدنِ بیهوده و بی خاصیت، در حالی است که به برکت امواج خروشان گرایش به آرمانهای اسلامی که میوۀ شیرین انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به شمار می رود، روند اسلام گرایی و عدالت خواهی، در گوشه به گوشۀ این عالم امری روز افزون است.
موسسه امام هادی علیه السلام ضمن محکومیت این اقدام غیر قابل بخشش دولت فرانسه و دعوت امت مسلمان به حفظ وحدت، تحت لوای پرچم اسلام و قرآن و عترت و درخواست از مردم جهت تحریم اجناس فرانسوی، از مسئولین محترم دستگاه دیپلماسی کشور نیز برخوردی قاطعانه تر را انتظار دارد.

قم المقدسه
موسسه امام هادی علیه السلام
هشتم آبان 1399

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی