آثار موسسه امام هادی

  • معرفی کتاب - به مناسبت نیمه شعبان

    جهت مطالعه، معرفی و نشر این آثار ارزنده به مناسبت ولادت امام زمان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف چندین اثر از آثار موسسه امام هادی علیه السلام پیرامون مهدویت معرفی می گردد.

    الدعاء للمنتظر المهدي والفرج علي يديه

    کتاب»الدعاء للمنتظر المهدي والفرج علي يديه« كه به عربي نگاشته شده است، شامل روايات و ادعيه‌اي است که از حضرات معصومين‌ عليهم‌السلام درخصوص حضرت امام عصر‌(عج) وارد شده است. در واقع مي‌توان گفت اين ادعيه، دليل محکم و مستندي است بر جايگاه مبارک حضرت ولي‌عصر‌(عج)، ولادت آن حضرت و ظهور حتمي آن امام، به گونه‌اي که ائمه اطهار عليهم‌السلام با بيان اين ادعيه، نشان داده‌اند که منتظر ظهور مبارک ايشان مي‌باشد.

    دعاء الندبة و توثيقه من الكتاب والسنة

    از جمله مسائلي كه مؤسسه امام هادي عليه‌السلام را بر اين داشت تا دست به تأليف اين كتاب شريف بزند، بي سند پنداشتن و يا نادرست انگاشتن مضامين دعا توسط برخي بود؛ در حالي كه بسياري از علما سند اين دعاي شريف را معتبر شمرده‌اند. روشن است که اين شخصيت‏هاي بزرگ و نخبگان حديث شناس، بعيد است دعاي غير معتبري را در کتاب‌هاي خود بياورند و خواندن آن را مستحب قلمداد و و به جامعه شیعی معرفي نمايند.

    مؤسسه امام هادي عليه‌السلام، صرفنظر از انتساب دعا به هر يک از امامان عليهم‌السلام، بر آن بود تا اثبات نمايد كه اين دعا از اهل بيت عليهم‌السلام صادر شده است؛ لذا براي تقويت متن و رفع هر شبهه، اين تحقيق جديد را به جامعه علمي و فرهنگي عرضه نمود تا روشن گردد که اين دعاي شريف، از اهل بيت عليهم‌السلام صادر شده و مطابق با معارف و روايات ايشان مي‌باشد.

    در يك جمله به راحتي مي‌توان گفت، چنين كتابي در زمينه دعاي ندبه بي‌نظير است.

    جامع الزیارات 4

    جامع زيارات المعصومين عليهم‌السلام  - جلد چهارم

    جلد چهارم:

    در اين جلد زيارات كاظمين شامل: »امام كاظم عليه‌السلام و امام جواد عليه‌السلام« عسكريين شامل: »امام هادي عليه‌السلام و امام عسكري عليه‌السلام« و نيز زيارات وجود گرامي حضرت حجت بن الحسن المهدي َارواحنا له الفداء گردآوري شده است.

    موسوعه زیارات المعصومین علیهم‌السلام

    اين اثر، دائرة المعارفي از زيارات معصومين عليهم‌السلام است که به زبان عربي تدوين و تأليف شده است و مي‌توان گفت که اولين فرهنگ‌نامه بزرگ زيارتي است که در آن، زيارات معصومين عليهم‌السلام با دقّتي عالمانه، از مصادر کهن و نسخ نفيس، استخراج و به شکل مناسبي تدوين شده است.

    موسوعة كلمات الامام المهدي «عج»

    موسوعة کلمات الامام المهدي(عج)، شامل کلمات اين امام بزرگوار از زمان تولد تا پس از ظهور است.

    منتخب الأنوار المضيئة

    اين کتاب، منتخبي از کتاب الأنوار المضيئه است که از مصادر بحارالانوار مي‌باشد و در دوازده فصل و 452 صفحه، به بحث پيرامون احوال حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌پردازد و شبهات وارد شده درباره آن حضرت را پاسخ مي­دهد.

    بخش پاياني كتاب به فهارس فني شامل: آيات، اسماء انبياء و معصومين عليهم‌السلام، اعلام، القاب، اماكن و... در 72 صفحه پرداخته است.

    در اين كتاب از بيش از 140 منبع و مصدر اصلي استفاده شده است.

    احمد بن اسحاق الثقة المرضي

    در اين کتاب، زندگي‌نامه شخصيت بزرگي که چهار تن از امامان معصوم عليهم‌السلام را درک نموده به سبک رجالي جمع­‌آوري شده است. احمد بن اسحاق قمي، شخصي بوده كه امام جواد، امام هادي و امام عسكري عليهم‌السلام را درك نموده، و در كودكي به زيارت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مشرف شده و وکيل آن حضرت نيز بوده است. در اين كتاب از اسم، نسب، پدر، منزلت اجتماعي، شخصيت وي نزد امامان معصوم عليهم‌السلام، بعضي توقيعات رسيده به وي، وفات و... سخن به ميان آمده است.

    البشري في ذكر من حظي برؤية الحجة الكبري

    كتاب شريف »البشري في ذكر من حظي برؤية الحجة الكبري (عج)«، با استناد به متن کتاب‌هايي چون کمال‌الدين شيخ صدوق، الغيبة شيخ طوسي، اصول کافي مرحوم کليني، بحارالانوار علامه مجلسي، جنة الماواي سيد بحرالعلوم، اثبات‌ الهداة شيخ حر عاملي و برخي ديگر از کتب شيعي در موضوع مهدويت، به معرفي اسامي برخي از افرادي که به ملاقات امام مهدي ارواحنا له الفداء مشرف شده‌اند، پرداخته و جريان ملاقات آنان را با حضرت ولي عصر عليه‌السلام، به صورت اجمالي شرح داده است. مؤسسه در اين تحقيق سعي نموده، جريان ديدارها را به صورت مستند بيان کرده و بدين وسيله امکان ملاقات با ايشان در عصر غيبت را اثبات نمايد.

    بشارت به دیدار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

    پیرامون كسانی كه مشرّف به دیدار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شده اند و جمال نورانی ایشان را زیارت كرده اند، كتاب های مختلفی به زبان های گوناگون نوشته یا ترجمه شده است؛ اما این مجموعه با سبكی خاص، از بین ده ها كتاب تفسیری، حدیثی، تاریخی و...، در موسسه امام هادی علیه السلام انتخاب و تألیف شده است.

     

    دفتر مرکز پخش:

    قم: خیابان توحید، کوچه 5، پلاک 31 موسسه امام هادی علیه السلام

    تماس تلفنی و سفارش ارسال کتاب توسط پست با شماره تلفن: 02538825255

    مراجعه به نشانی اینترنتی و سفارش کتاب: www.imamhadi.ir/bookshop.html 

     

     

     

  • تشرف برخی از برادران اهل سنت به مكتب شيعه، پس از مطالعه كتاب «الاعتقادات»

    دکتر فخر روحانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام گفت: مدیر یکی از مؤسسات فرهنگی اسلامی در کشور بلژیک به من گفت: ما برای کتابخانه مؤسسه‌مان، نسخه‌هایی از کتاب «الاعتقادات» (تحقيق و چاپ مؤسسه امام هادی عليه‌السلام) را تهیه کردیم. جالب این که اندکی بعد از تهیه این کتاب و نگهداری این کتاب در کتابخانه، برخی از میهمانان اهل سنت با این کتاب برخورد می‌کنند و پس از مطالعه، مستبصر می‌شوند و به مکتب حقة اثنی عشری مشرف شدند.

    Image.aspxدکتر فخر روحانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام هادی علیه السلام گفت: مدیر یکی از مؤسسات فرهنگی اسلامی در کشور بلژیک به من گفت: ما برای کتابخانه مؤسسه‌مان، نسخه‌هایی از کتاب «الاعتقادات» (تحقيق و چاپ مؤسسه امام هادی عليه‌السلام) را تهیه کردیم. جالب این که اندکی بعد از تهیه این کتاب و نگهداری این کتاب در کتابخانه، برخی از میهمانان اهل سنت با این کتاب برخورد می‌کنند و پس از مطالعه، مستبصر می‌شوند و به مکتب حقة اثنی عشری مشرف شدند.

    مترجم بخش بین الملل مؤسسه امام هادی علیه‌السلام همچنین ضمن تجلیل از جایگاه مرحوم شیخ صدوق و اهمیت و تاثیر این کتاب ارزشمند در حوزه بین الملل، گفت: يكي از روحانيون شيعه آفريقايی به اينجانب گفته بود كه مدتی پس از مستبصر شدن و شيعه شدنش، عوامل وهابي توطئه‌هايی كردند و وی مكرر بازداشت مي‌شد. يكي از روزها، رئيس كل دستگاه امنيتی آن كشور كه مسيحی بود، وي را احضار و از او درباره اصول اعتقادي شيعه مي‌پرسد و اين كه چرا وهابی ها كه مسلمان هستند، برايش مشكل درست می كنند. آن عالم شيعه در پاسخ می گويد: ما شيعيان، ادله‌ي محكم داريم كه صلح طلب هستيم و هيچ خطری ايجاد نمی كنيم. رئيس مسيحی دستگاه امنيتی آن كشور، از وی می خواهد كه اصول اعتقادی و عملی خود را برايش به صورت مكتوب شرح دهد. آن عالم شيعه آفريقايی می گويد: يكي از مهمترين كتاب ها و منابع در اختيار من، كتاب «اعتقادات» شيخ صدوق بود كه بسيار سودمند واقع شد. پس از مدتي كوتاه، آن عالم شيعه آزاد شد و ديگر هيچگاه بازداشت نشد. جالب اين كه مدتي بعد، دوباره رئيس دستگاه امنيتي آن كشور با وی ديدار كرده و محرمانه به وی می گويد: خواندن آن كتاب كه درباره اهم اعتقادات و شيعيان بود، سبب شد كه وي مخفيانه به اسلام و تشيع، تشرف پيدا كند، ولي به دليل حساسيت‌های شغلی، هرگز اسلام و تشيع خود را تا آخر عمر علني نكرد. تنها پس از مرگش در وصيتنامه وي ديدند كه وصيت كرده تا وي را در قبرستان مسلمين دفن كنند. اينجانب به دلايل امنيتي و به خواست آن عالم شيعه آفريقايی، از ذكر نام و ساير جزئيات معذورم.

     گفتنی است دکتر محمد رضا فرخ روحانی استاد دانشگاه، از سال 1392 نقش مهمی در پروژه ترجمه جلد سوم کتاب شریف جامع زیارات المعصومین علیهم السلام (ویژه امام حسین علیه السلام) ایفا نمود که بحمدالله در سال 1397کار ترجمه به اتمام رسید و در آستانه چاپ قرار گرفت.

    پایان خبر

  • معرفی کتاب - به مناسبت ایام فاطمیه

    به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا و دهه فاطمیه، بسته پیشنهادی و سیر مطالعاتی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)،4 کتاب از آثار موسسه امام هادی (ع) ارائه می گردد.

     

    شمیم سیب بهشت

     اين مجموعه 200 صفحه‌اي، در هفت بخش به بررسي اسماء، اوصاف، القاب، کنيه­ها، فضائل و زندگي حضرت زهرا سلام الله عليها با مستندات روائي مي‌پردازد.

    از ويژگي­هاي اين کتاب مي‌توان به دارا بودن تمامي زيارات حضرت زهرا سلام الله عليها همراه با ترجمه و اعراب کامل اشاره نمود.

    مباحث اين كتاب بدين قرار است: بخش اول: زندگاني حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها./ بخش دوم: مقام بلند و سروري./ بخش سوم: پاكدامني، دانش و وابستگي به پيامبر./ بخش چهارم: مسئوليت پذيري./ بخش پنجم: آزارها و شهادت./ بخش ششم:زيارت‌هاي حضرت زهرا سلام الله عليها

    درضمائم کتاب، لوح حضرت زهرا عليهاالسلام با ترجمه فارسي و ليست بيش از 350 اسم، لقب و اوصاف آن حضرت که حدود 160 عدد آنها، برگرفته از زيارات و بقيه از منابع ديگر است، گردآوري شده است.

     

     

    درحریم یاس

    در اين کتاب زيارات حضرت زهرا سلام الله عليها با اعراب گذاري، ترجمه و بيان سند از معصوم و غيرمعصوم آورده شده و پس از هر زيارت به طور فشرده و دسته بندي، نکات علمي و آموزشي آن زيارت، تذکر داده شده است. در مقدمه کتاب که حدود چهل صفحه مي­باشد، به طور فشرده، مطالب جامع و سودمندي پيرامون زندگي و فضايل حضرت زهرا سلام الله عليها، از جمله دربارۀ مصحف و لوح فاطمه عليها‌السلام و نيز عصمت و شهادت حضرت از منابع شيعه و سني آمده است.

     

     

    چشمه سار کوثر

    كتاب 180 صفحه‌اي چشمه سار كوثر، حاوي سخنان و خطبه‌هاي ارزشمند دختران رسول خدا (ص) مي‌باشد. مجموع خطبه‌هاي جمع‌آوري شده در اين كتاب شش خطبه شامل موارد ذيل است:

    * خطبه حضرت زهرا (س): 2خطبه (سخنان حضرت در مسجد و در بستر بيماري)

    * خطبه حضرت زينب (س): 2خطبه (سخنان حضرت در كوفه و مجلس يزيد ملعون)

    * خطبه حضرت ام الكثوم (س): 1خطبه (سخنان ايشان در كوفه)

    * خطبه حضرت فاطمه بنت الحسين (س): 1خطبه (سخنان ايشان در كوفه)

    مجموع اين خطبه‌ها همراه با اعراب گذاري و ترجمه دقيق فارسي است كه در پايان برخي خطبه‌ها ترجمه منظوم آن نيز آورده شده است.

     

     

    سه خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها

    کتاب سه خطبه حضرت زهرا سلام الله عليها در 64 صفحه شامل سخنان تاريخي آن حضرت در مقاطع مختلف حيات مبارکشان مي‌باشد.

    · خطبه حضرت در مسجد (خطبه فدکيه)

    · خطبه حضرت در بستر بيماري

    ·خطبه حضرت در دفاع از مقام ولايت

    روش تحقيق اين کتاب، روش تلفيق بوده است، يعني در هر مورد، کلمات و جملات هر کدام از مصادر كه روشن‌تر و با قواعد سازگارتر بوده است، آن مورد به عنوان متن انتخاب شده و در موارد مهم و لازم، اختلاف عبارت مصادر، در پاورقي ذکر شده است.

     

     

     

    دفتر مرکز پخش:

    قم: خیابان توحید، کوچه 5، پلاک 31 موسسه امام هادی علیه السلام

    تماس تلفنی و سفارش ارسال کتاب توسط پست با شماره تلفن: 02538825255

    مراجعه به نشانی اینترنتی و سفارش کتاب: eshop.imamhadi.ir