خشم خدا

  • کانال روایات ناب - حدیث 9810-85

     

      کانال روایات ناب - حدیث 9810-85
      امام علی علیه السلام
      إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَضَعَ‏ الثَّوَابَ‏ عَلَى‏ طَاعَتِهِ‏ وَ الْعِقَابَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ ذِيَادَةً لِعِبَادِهِ عَنْ نِقْمَتِهِ وَ حِيَاشَةً لَهُمْ إِلَى جَنَّتِه‏
      خداوند سبحان پاداش را براى فرمانبرى اش قرار داد و كيفر را براى نا فرمانى اش، تا بدين وسيله بندگانش را از خشم خود نگه دارد و آنان را به سوى بهشت خويش براند.
      نهج البلاغه: حکمت 368؛ عنه البحار: 6 / 114 ح10

     

    |امام علی|نهج البلاغه|بحار الانوار|اعتقادی|کیفر|پاداش|اطاعت خدا|خشم خدا|بهشت|

    إن الله سبحانه وضع‏ الثواب‏ على‏ طاعته‏ و العقاب على معصيته ذيادة لعباده عن نقمته و حياشة لهم إلى جنته‏

  • کانال روایات ناب - حدیث 9712-89

     

      کانال روایات ناب - حدیث 9712-89
      امام هادی (علیه السلام)
      مَنْ‏ أَطَاعَ‏ الْخَالِقَ‏ لَمْ يُبَالِ سَخَطَ الْمَخْلُوقِينَ وَ مَنْ أَسْخَطَ الْخَالِقَ فَلْيَيْقَنْ أَنْ يَحُلَّ بِهِ سَخَطُ الْمَخْلُوقِينَ
      كسى كه از آفريدگار پيروى كند از خشم آفريـده ها بـاكى نـدارد. و كسى كه خــدا را به خشـم آورد، بايد باور كند كه مردم بر او خشم خواهند آورد.
      تحف العقول: 482؛ عنه البحار: 68 / 182 ح41

     

    شهادت امام هادی (ع)|رذائل اخلاقی|خشم الهی||||

    من أطاع الخالق لم يبال سخط المخلوقين و من أسخط الخالق فلييقن أن يحل به سخط المخلوقین

  • کانال روایات ناب - حدیث 9712-4

     

      کانال روایات ناب - حدیث 9712-4
      پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)
      مَنِ اقْتَطَعَ مَالَ مُؤْمِنٍ غَصْباً بِغَيْرِ حَقِّهِ‏ لَمْ‏ يَزَلِ‏ اللَّهُ‏ عَزَّ وَ جَلَّ مُعْرِضاً عَنْهُ مَاقِتاً لِأَعْمَالِهِ الَّتِي يَعْمَلُهَا مِنَ الْبِرِّ وَ الْخَيْرِ لَا يُثْبِتُهَا فِي حَسَنَاتِهِ حَتَّى يَتُوبَ وَ يَرُدَّ الْمَالَ الَّذِي أَخَذَهُ إِلَى صَاحِبِهِ
      كسى كه مال مسلمانى را به ناحق غصب كند، خداوند پيوسته از او روي گردان باشد و از هر كار نيكى كه مى كند در خشم باشد و آنها را در شمار حسناتش ثبت نكند، تا آن گاه كه توبه كند و مالى را كه گرفته است به صاحبش برگرداند.
      عقاب الأعمال: 273؛ عنه البحار: 101 / 294 ح8

     

    |رذائل اخلاقی|اخلاق جمعی|غصب|خشم الهی||

    من اقتطع مال مؤمن غصبا بغير حقه لم يزل الله عز و جل معرضا عنه ماقتا لأعماله التي يعملها من البر و الخير لا يثبتها في حسناته حتى يتوب و يرد المال الذي أخذه إلی صاحبه