_رهبر_شیعیان_تایلند_از_موسسه_امام_هادی_علیه_السلام1.jpg

بازدید رهبر شیعیان تایلند از موسسه امام هادی علیه السلام

حجت الاسلام والمسلمین سيدسلیمان الحسینی، ضمن بازدید از موسسه امام هادی علیه السلام، با استاد محقق، حضرت آیت الله سید هادی رفیعی پور دیدار کرد.

در این بازدید، ابتدا مدیر محترم موسسه ضمن خیر مقدم، قدوم ایشان را باعث برکت برای موسسه دانست.
ایشان سپس به معرفی موسسه و کتاب های موسسه پرداخت و در ادامه توضیحاتی پیرامون کتاب «الاعتقادات شیخ صدوق»، «موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام»، «جامع زیارات المعصومین علیهم السلام»،«دعاء الندبه و توثیقه من الکتاب والسنه» و برخی دیگر از منشورات موسسه، ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام احمد قادری از محققین موسسه امام هادی علیه السلام با توجه با محبّت های مکرر رهبر معظم انقلاب به موسسه امام هادی علیه السلام، به نقل چند خاطره از حضور رهبر انقلاب در غرفه موسسه امام هادی علیه السلام در نمایشگاه های کتاب اشاره کرد و از رونمایی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته از کتاب گرانسنگ «الاعتقادات شیخ صدوق» در نمایشگاه آثار و دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه قم، سخن به میان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سيدسلیمان الحسینی در این دیدار،ضمن اظهار خرسندی از حضور در موسسه امام هادی علیه السلام و آشنایی با منشورات موسسه، با بیان مطالب و دیدگاه های خود، سوالاتی را پیرامون کتاب های«الاعتقادات شیخ صدوق» و«دعاء الندبه»  از مدیر محترم موسسه پرسید و پاسخ های خود را دریافت نمود.
رهبر شیعیان تایلند با اشاره به سخن زیبای امام رضا علیه السلام که فرمودند: «إنّ النّاس لوعلموا محاسن كلامنا لاتّبعونا» ، گفت:با اینکه آمار شیعیان تایلند، حدود 50 هزار نفر است، اما استقبال اهل سنت و حتی بودائیان از شیعه فراوان به چشم می خورد، بگونه ای که از بعد انقلاب تاکنون جمعیتی بالغ بر30 هزار نفر شیعه شده اند.
مدیر بنیاد المهدی تایلند گفت: آشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام، مباحث اخلاقی، توحید، موضوعتی است که مردم بدنبال آن هستند. او کتاب هایی چون: نهج البلاغه خصوصا خطبه همام و نامه به مالک اشتر، خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، کتاب های شهید مطهری،مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و آیت الله ابراهیم امینی را از کتاب های موثّر و مورد استقبال مردم تایند دانست.

در پایان آیت الله رفیعی پور ضمن اهداء یک دوره از تمام آثار موسسه تحقیقاتی امام هادی علیه السلام به حجت الاسلام والمسلمین سید سلیمان الحسینی گفت: موسسه در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در تایلند،هرمقداری از آثار خود را که لازم باشد، در اختیار شما خواهد گذاشت.

در این جلسه مقرر شد زمینه ترجمه و انتشار دو کتاب ارزشمند «الاعتقادات شیخ صدوق» و «مقدمه موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام در رد افکار وهابیت» با توافق طرفین فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین الحسینی،پس از حضور در نماز جماعت موسسه، موسسه امام هادی علیه السلام را ترک کرد.


گفتنی است کشور تایلند که دارای حکومت بودائی مذهب است، دارای جمعیتی در حدود 67 میلیون نفر است که 10 درصد از این جمعیت را مسلمانان تشکیل میدهند و عمده این مسلمانان از خواهران و برادران اهل تسنن شافعی مسلک است.

در جنوب تایلند مسجدی به نام«روح الله» در شهر «ناخان سی تامارات» به نام امام خمینی(ره) بنا نهاده شده که مرکز تبلیغی شیعیان در جنوب تایلند محسوب می‌شود و امام جماعت آن حجت الاسلام و المسلمین سید سلیمان الحسینی است.

سید سلیمان الحسینی،همدرس سید حسن نصرالله در حوزه علمیه قم بوده و هم اکنون نیز نقش تبلیغی و رهبری وی در میان شیعیان تایلند شبیه به نقش سیدحسن نصرالله در میان شیعیان لبنان است.
تأسیس بنیاد المهدی شامل حوزه علمیه المهدی(عج) ویژه برادران و حوزه علمیه المهدیه(عج) ویژه خواهران، اجرای برنامه «رمضان مبارک» در شبکه ملی و عضویت در«انجمن محبّان ولایت فقیه» از اقدامات موثّر این روحانی تایلندی است.
او تا کنون بالغ بر 50 نفر از برادران و خواهران را برای تحصیل به حوزه علمیه قم معرفی نموده است.

_رهبر_شیعیان_تایلند_از_موسسه_امام_هادی_علیه_السلام2.jpg

_رهبر_شیعیان_تایلند_از_موسسه_امام_هادی_علیه_السلام.jpg

_رهبر_شیعیان_تایلند_از_موسسه_امام_هادی_علیه_السلام3.jpg

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی