D1736538T14127768webwebbهمه ساله در بازه زمانی ۱۲ ربیع الاول هجري قمري (روز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به روایت اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول (میلاد آن حضرت به روایت شیعيان)، جشن و سرور خاصی، سراسر ایران عزیز و کشورهای اسلامی را فرا می گیرد. این ایام در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

این موضوع بنا به دستور حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از بزرگترین منادیان وحدت امت اسلامی بودند، انجام شد تا از این رهگذر، برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده هر چه بیشتر انجام شود.

ايران اسلامي در هفته اي که در پيش روست، نواي دلنشين وحدت و همدلي ايرانيان از همه اقوام و مذاهب اسلامي را سرخواهد داد تا بار ديگر " وحدت کلمه " اي را که قرآن کریم در آیه شریفه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا به آن تاکید دارد و بارها امام امت و مقام معظم رهبري برآن اصرار داشته اند، به تصوير بکشد .

این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک‎دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

باید تاکید کرد که اگرچه شیعیان و اهل سنت در برخی مسائل همچون ولایت امت اسلام بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و جانشینی آنحضرت اختلاف نظر دارند، اما به یاری خدای متعال و با حفظ وحدت و همدلي برادران شيعه و سني، دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست به واسطه این موضوع، از آب گل آلود به نفع خویش ماهی بگیرند و نقشه های شوم و مکارانه خویش را پیاده نمایند؛ زیرا مسلمانان از مذاهب مختلف، دارای مشترکات متعدد و مهمی مانند ایمان به خدای واحد، اعتقاد به قرآن کریم، پیامبر و قبلۀ یکسان نیز هستند. همچنین مسلمانان بر انجام عبادات مهمی چون نماز، روزه، حج، زکات و غیره اتفاق نظر دارند.

موسسه تحقیقاتی امام هادی علیه السلام، به عنوان یکی از نظریه پردازان اندیشه تقریب مذاهب اسلامی و منادیان وحدت امت اسلامی، آغاز هفتۀ مبارک وحدت و میلاد موفور السرور پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و فرزند گرامیش امام جعفر صادق علیه السلام را به همه مسلمانان جهان تبریک می‎گوید.

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی