s_1.jpgآیت الله ساجدی آیت الله ساجدی ضمن بازدید از موسسه امام هادی علیه السلام، با استاد محقق، حضرت آیت الله سید هادی رفیعی پور دیدار کرد.

در این بازدید، ابتدا مدیر محترم موسسه، ضمن خیر مقدم، قدوم ایشان را باعث برکت برای موسسه دانست. ایشان سپس به معرفی موسسه پرداخت و در ادامه توضیحاتی پیرامون کتاب «المقنع»، «الهدایه» و «الاعتقادات شیخ صدوق» و نیز«موسوعه زیارات المعصومین علیهم السلام»، «جامع زیارات المعصومین علیهم السلام»،«دعاء الندبه و توثیقه من الکتاب والسنه» و برخی دیگر از منشورات موسسه، ارائه کرد.

آیت الله ساجدی که از میهمانان بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی بود و پس از پایان آن در موسسه امام هادی علیه السلام حضور پیدا نمود، در سخنان خود به فشار ها و سختی هایی که در دوران ظاهر شاه و بعد از او به شیعیان افغانستان وارد می شد اشاره کرد و گفت: در آن زمان شیعیان حق دفاع از اعتقادات خود را نداشتند و همواره مورد ظلم و ستم بودند. وی سپس ضمن اظهار خرسندی از حضور در موسسه و آشنایی با آثار آن، خطاب به مدیر محترم موسسه گفت: از صحبت های حضرت عالی و از آثار و زحمات شما بسیار لذت بردیم. امیدواریم که خداوند متعال، زحمات شما را ماجور بدارد.

در ادامه آیت الله رفیعی پور آمادگی موسسه را در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در افغانستان و ارتباط با مراکز فرهنگی – انتتشاراتی آن کشور، اعلام داشت و سه دوره از تمام آثار موسسه تحقیقاتی امام هادی علیه السلام را به کتابخانه های حوزه های علمیه حضرت قائم علیه السلام(مشهدمقدس)، زینبیه(کابل) و کتابخانه شخصی ایشان اهداء نمود.

آیت الله سید حسین ساجدی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، و گرفتن عکس یادگاری، موسسه امام هادی علیه السلام را ترک نمود..

خاطر نشان می شود آیت الله ساجدی از عالمان بنام کشور افغانستان و خواهر زاده مرحوم آیت الله سید علی احمد حجت است. وی در کنار تدریس و امور تبلیغی، اداره دو حوزه علمیه را بعهده دارد. حوزه علمیه حضرت قائم ارواحناله الفداء در مشهد مقدس و حوزه علمیه زینبیه در کابل.

آیت الله ساجدی در سال 1370 بنابه دعوت مسلمانان مقیم نیوجرسی آمریکا، به این منطقه سفر کرده و مدت بیست و سه سال ضمن حضور در مرکز اسلامی محمدیه، به برپایی نماز با صلابت جمعه در این مرکز، تدریس قرآن از ابتدا تا تربیت قاریان ممتاز و تدریس علوم حوزوی از ابتدا تا سطوحات عالیه همت ورزید که ماحصل این زحمات، طلاب فاضلی هستند که هم اکنون در کشورهای آمریکا و کانادا مشغول تبلیغ و انجام وظیفه هستند.

«پایان خبر»

نوشتن دیدگاه

- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط موسسه امام هادی علیه السلام در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


تصویر امنیتی